Jdeme správným směrem?


Elektroauta se už nÄ›jakou dobu prodávají. Nabízí je spousta výrobců aut a v podstatÄ› se už asi jen těžko najde automobilka, která by tento typ vozidel jeÅ¡tÄ› nenabízela. Podle průzkumů prodejů ale není o tento druh aut takový zájem, jako se oÄekávalo. Problém je že jsou o dost dražší než ta nejlevnÄ›jší auta se spalovacími motory. Na jednu stranu se po lidech chce aby si každých pár let koupili auto nové, protože to starší nesplňuje přísné emisní limity a vypouÅ¡tí do ovzduší údajnÄ› příliÅ¡ mnoho Å¡kodlivých plynů, ale na druhé stranÄ› není nabídnuta adekvátní náhrada.

elektrické auto

Hlasy, které elektromobilitu dlouhodobÄ› kritizují tvrdí, že výroba tÄ›chto aut a následná likvidace je pro životní prostÅ™edí daleko vÄ›tší katastrofou než těžba ropy, její zpracování na pohonné hmoty a provoz aut se spalovacími motory. Na elektroauta se musí těžit nÄ›kolik drahých kovů, ze kterých se se vyrábí baterie. Ty mají samozÅ™ejmÄ› omezenou životnost. NÄ›které automobilky už pÅ™iznaly, že elektromobilitu považují za krok Å¡patným smÄ›rem, protože pokud by baterie vydržela tÅ™eba jen 5 let, auto by bylo urÄeno k likvidaci, a to kvůli extrémnÄ› vysoké cenÄ› za novou baterii.
Dalším problémem je, že pokud takové auto zaÄne hoÅ™et, je téměř nemožné jej uhasit a musí se poÄkat až dohoří samo. A to asi také nebude nejekologiÄtÄ›jší varianta.

nabíjeÄka tesla

Posedlost ekologií podle mnohých vÄ›dců není nic jiného než plíživý nástup nové totality, která bude prostÅ™ednictvím lídrů EU obÄanům diktovat co mohou vlastnit, kolik toho mohou vlastnit, Äím a kdy budou jezdit a co si budou kupovat. Mnoho lidí tomu zatím nevěří a podobná prohlášení berou spíše za konspiraÄní teorie, ale když se podíváme kdo tyto ideje hlásá, nejspíš na tom nÄ›co pravdy bude. O ekologii nejvíce mluví ti, kteří se nemusí bát o stav svých peněženek, na rozdíl od běžných lidí, kteří toto vÅ¡e zaplatí z vlastních kapes.