Elektroauta se už nÄ›jakou dobu prodávajÃ. NabÃzà je spousta výrobců aut a v podstatÄ› se už asi jen těžko najde automobilka, která by tento typ vozidel jeÅ¡tÄ› nenabÃzela. Podle průzkumů prodejů ale nenà o tento druh aut takový zájem, jako se oÄekávalo. Problém je že jsou o dost dražšà než ta nejlevnÄ›jÅ¡Ã auta se spalovacÃmi motory. Na jednu stranu se po lidech chce aby si každých pár let koupili auto nové, protože to starÅ¡Ã nesplňuje pÅ™Ãsné emisnà limity a vypouÅ¡tà do ovzdušà údajnÄ› pÅ™ÃliÅ¡ mnoho Å¡kodlivých plynů, ale na druhé stranÄ› nenà nabÃdnuta adekvátnà náhrada.
Hlasy, které elektromobilitu dlouhodobÄ› kritizujà tvrdÃ, že výroba tÄ›chto aut a následná likvidace je pro životnà prostÅ™edà daleko vÄ›tÅ¡Ã katastrofou než těžba ropy, jejà zpracovánà na pohonné hmoty a provoz aut se spalovacÃmi motory. Na elektroauta se musà těžit nÄ›kolik drahých kovů, ze kterých se se vyrábà baterie. Ty majà samozÅ™ejmÄ› omezenou životnost. NÄ›které automobilky už pÅ™iznaly, že elektromobilitu považujà za krok Å¡patným smÄ›rem, protože pokud by baterie vydržela tÅ™eba jen 5 let, auto by bylo urÄeno k likvidaci, a to kvůli extrémnÄ› vysoké cenÄ› za novou baterii.
DalÅ¡Ãm problémem je, že pokud takové auto zaÄne hoÅ™et, je téměř nemožné jej uhasit a musà se poÄkat až dohořà samo. A to asi také nebude nejekologiÄtÄ›jÅ¡Ã varianta.
Posedlost ekologià podle mnohých vÄ›dců nenà nic jiného než plÞivý nástup nové totality, která bude prostÅ™ednictvÃm lÃdrů EU obÄanům diktovat co mohou vlastnit, kolik toho mohou vlastnit, ÄÃm a kdy budou jezdit a co si budou kupovat. Mnoho lidà tomu zatÃm nevěřà a podobná prohlášenà berou spÃÅ¡e za konspiraÄnà teorie, ale když se podÃváme kdo tyto ideje hlásá, nejspÃÅ¡ na tom nÄ›co pravdy bude. O ekologii nejvÃce mluvà ti, kteřà se nemusà bát o stav svých peněženek, na rozdÃl od běžných lidÃ, kteřà toto vÅ¡e zaplatà z vlastnÃch kapes.